-
Beskrivning
Rattautopiloten är en kapslad, remdriven autopilot anpassad för att enkelt monteras på segelbåtens ratt. I Varje Evolution system så är EV-1 sensorn det som gör att båten reagerar som den gör. Med sin 9-axlade sensor känner den av båtens rörelser i alla dimensioner. EV-1 sensorn är solid-state sensor så det finns inga rörliga delar som kan slitas. EV sensorn kan monteras både under däck och ovan däck då den är IPX6 vädertätad.
Kursdatorn ACU-100 som är systemets hjärta medans EV-1 är dens hjärna. Speciellt konstruerad för Rattpilot, rorkult och de minsta hydrauliska pumparna. levererar pålitlig kraft och stabilititet P70S instrumentet gör det lätt att styra autopiloten med det nya Lighthouse gränssnittet.
Teknisk info- Max båtstorlek: 7500kg
- Varv på ratt per minut: 9
- Kraft: 30Nm
P70S
- Skärm: 3.5" TFT LCD 320x240px
- Spänning: 12V (drivs via Seatalk NG)
- Manövrering: Knappsats
EV-1 sensor
- Spänning 12V (drivs via Seatalk NG)
- 3axlad digital accelerometer
- 3axlad digital kompass
- 3axlad gyro digital vinkel rate sensor
ACU-100
- Bredd: 180mm
- Höjd: 140mm
- Djup: 52mm
- Vikt: 0.6kg
- Spänning: 12V
- Max ström ut: 7A
- Strömförbrukning i standby: 300mA
- Seatalk NG
Levereras med
- P70 display
- ST4000 MK2 drivhjul
- Evolution EV1 sensor
- ACU-100 kursdator
- 1x Seatalk NG spännings kabel 0.4m
- 1x Seatalk NG Backbone kabel 5m
- 1x Seatalk NG Spur kabel 0.4m
- 1x Seatalk NG 5vägs gateway
- 2x Seatalk NG T-stycken
- 2x Seatalk NG terminator
Specifikationer
Art. Raymarine T70152 Skärmstorlek (tum) 3.5 -
Lagerstatus
Webblager Få i lagerStockholm Benns Nacka Få i lagerGöteborg Sisjön Ej i lager - Manualer & Länkar
-
Fråga om produkt
Finner du inte den information du söker om produkten?
Här kan du ställa en fråga om produkten.
Beskriv gärna din fråga så detaljerat som möjligt.
Vi återkommer till dig i vanliga fall inom 24 timmar. -
Recensioner
Bli först med att recensera denna produkt!
Din recension:
För att skicka en recension måste du vara inloggad.